Erotic slam v Lese

Pár hodin před začátkem exhibice se na facebookové události objevila zpráva: Doražte včas, CHCEME ZAČÍT VČAS.“ Jak se dalo očekávat, včas se nezačalo, slameři i diváci dodrželi standardní půlhodinové zpoždění. Anatol, pro tento večer pouze coby moderátor oblečen županu, což byl slamerský desscode pro tuto exhibici, představil všechny slamery: Dr. Filipitche, Švéda, Empathica, Herr Tutera, Rimmera a Ellen Makumbirofa.

Předskokanem se stal Lev LLeviatan, který otevřel eroticky laděný večer básní mířenou na milovníky mexických telenovel, nám dopodrobna vylíčil lásku ke skladu. Anatol během slamu objevil v zákulisí francouzský klíč (podle velikosti spíš klíček), který se stal light motivem jeho moderování.

Prvním soutěžním vystupujícím byl Dr. Filipitch, který tematicky zvolil přednes ze své historické sbírky Chlípnost. Jeho slam se tedy skládal z minimalistických básní na erotické téma, při jejichž prezentaci se snažil udržet poker-face… marně. Zároveň několikrát zmínil, že je mistrem ČR ve slamu, čímž však porotu, soudě dle bodového ohodnocení neohromil.

Druhý slamer ­ Švéd publiku přiznal svoji ambici napsat romantický slam, nicméně se vzbudil nadržený a podle toho to taky dopadlo. Jeho slam poukazoval na podobnosti tajů českého jazyka a ženského těla. Bohužel jediná divačka s vysokoškolským vzděláním z bohemistiky nebyla v porotě, což jak Švéd trefně poznamenal „mu je úplně k píči.“ Anatol později poukázal na Švédův odklon od svého pseudonymu, když nás zasvětil do rodného jazyka českého.

Následoval Empathic, ve svém velmi přiléhavém a hlavně krátkém župánku. Po vzoru Filipitche zahájil svůj slam tematickou drobnou básní, skládající se pouze z jednoho slova: „FUCK!“ Dále jako první poprosil publikum o interakci a to, aby po skončení jeho slamu zvedli ruku ti, kteří s tímto fenoménem mají negativní zkušenost. Následoval slam o disk-picu. Netřeba rozebíra, pouze mě upřímně překvapilo, kolik lidí v sále skutečně zvedlo ruku.

Čtvrtá exhibice byla pražskou premiérou Herr Tutera, který zahájil svůj výstup kratičkou básní, která se skládala z diskuze mezi zlem a bobrem. Není to překlep, zřejmě se jednalo o snahu filozofickou báseň nenápadně propašovat do Erotic slamu. Následovala velmi romantická báseň o hledání partnerky. Herr Tuter tak připravil publikum pro následující účinkující – Ellen, která se již v úvodu publiku svěřila, že nemá tak bohaté sexuální zkušenosti, jako zbytek slamerů. I ona se rozhodla pro básně kratšího rozsahu. Velký úspěch měl zejména triptych pojmenovaný současným mistrem republiky (Ondrou Hrabalem) jako Ellen a Ježíš. Ke konci slamu jsme se dozvěděli, že jsme naplnění Duchem svatým, což vzhledem k tématu večera vyznívalo velmi dvojsmyslně.

Posledním soutěžním vystupujícím před pauzou byl dvojnásobný mistr republiky Rimmer, kterému se podařilo spojit perverzi i romantiku. Tedy dvě emoce, které provázeli celý večer. Jeho Hentai chobotnice zaznamenala jak výbuchy smíchu, tak soucitné mručení v publiku. Zároveň se však přiznal, že vzhledem ke svému studiu psychologie již nedokáže vnímat ženu jinak, než jako biologického robota. Což se odrazilo i v druhé části večera.

Nejoblíbenější účinkující- pauza měl o dost více prostoru, než všichni předešlí. Druhá část večera tedy začala až po 30 minutách, během kterých bylo možno vidět meditujícího Rimmera usazeného na jevišti v leopardím kostýmku. Nebo vedle něho na židli usazeného Dr. Filipitche v růžovém županu s motýlkem. Osamělost obou slamerů zřejmě vyprovokoval jednoho diváka k zahájení poměrně dlouhé diskuze, do jehož obsahu mi ovšem nic není.

Po přestávce, když mělo dojít k výměně poroty, Anatol vyzval bývalou porotu, aby v sále vybrala nejméně sympatického člověka a tomu body odevzdala. K jedné nešťastné dámě se v důsledku toho dostaly body dvoje a co hůře ­ smíchané do sebe. Než je dotyčná roztřídila, Anatol využil času k ukázání svého vytetovaného letadla na zádech.

Předskokan Lev LLeviatan dospěl k závěru, že podmínkou úspěchu u žen je mít slam o Adolfu Hitlerovi. Rozhodl se proto pro slam, opět kratšího formátu, po kterém následovala sekvence frází „odposlechnutých při sexu“. Při kalibraci publika jednoho člena poroty konečně napadlo, stvořit z čísel 69, což Anatol náležitě ocenil. Během celého večera také počítal zmínky o Karlu Gottovi, který jen několik málo hodin předtím zemřel. Dokonce prohlásil, že Karel Gott postupně vytlačuje ze zájmu médií Gretu Thunberg.

V obráceném pořadí se na prvním místě ocitl Rimmer, který se jal hledat svou Femme fatale na Tinderu. Jedna divačka se neudržela a nabídla Rimmerovi přímo v sále, že mu pomůže z jeho mizérie, za což si vysloužila bouřlivý potlesk. Bohužel jak se ukázalo, i jí se spíše líbí Anatol. Ten pak diváky upozorni na fiktivnost slamu.

Než přišla Ellen, diváci se vzbouřili proti světlům, které svítili do publika. Po několika zvoláních „světla!“ se osvětlovač rozhodl zhasnout vše, včetně pódia. Ellen byla nejprve spokojená, pak jí došlo, že má text a že by na něj potřebovala vidět. Její téma pokračovalo z prvního kola, nicméně kromě milostných vyznání Bohu zapojila do svého slamu i svůj hudební talent a velkou část slamu zpívala. Diváci a zejména porota byli, dle bodového hodnocení, spokojeni.

Třetí zmínky o Karlu Gottovi se dopustil sám zvukař, když jako hudební podkres pro Anatolovo moderování zvolil Když muž se ženou snídá. Anatol jej ohodnotil výmluvným gestem.

Dalším účinkujícím byl Herr Tuter, který si svými oplzlostmi vysloužil negativní reakci zejména ženské části publika. Empathic oproti tomu zvolil velmi romantický slam deja-vu, který byl publikem mnohem lépe ohodnocen.

Předposledním slamerem byl Švéd, který se stylizoval do role Fritzla a instruoval publiku, jak šukat po německu. Prohlášení, že každý má rád nějaké čuňačinky, mu vyneslo pestrou paletu bodů od pěti do desíti. Kontroverzní téma, na hraně (až za hranou) část publika značně pobouřila, což bylo posléze slyšet v rozhovorech u šatny při odchodu.

Posledním soutěžním slamem ve druhém kole byl Dr. Filipitch se svým slamem 7 slok o konci světa. Každá z nich končila refrénem „A tramvaje na Dejvickou už nejezdí.“ Čímž se mu později podařilo roztleskat celé publikum a dokonce i slamery, kteří vylezli na pódium a slovy Anatola se „nasrali do výstupu“.

Výsledek soutěžního, erotického klání byl následující:

Na šestém až čtvrtém místě se umístili: Dr. Filipitch, Herr Tuter a Empathic. Imitace rakouského násilníka vynesla Švédovi třetí místo, a tedy neobhájil vítězství na Erotic slamu v Plzni. Na druhém místě skončila s křesťanskou poezií Ellen Makumbirofa. A první místo obsadil Rimmerova Chobotnice a Tinderella. Láhev alkoholu, která byla první cenou, nakonec otevřel Anatol a Rimmer jí nechal kolovat po sále.

Jako vítězný přídavek Rimmer zimprovizoval, dalo by se říci, „genitální stand-up“, ve kterém mimo jiné nařknul konstruktéra lidského těla, že stvořil pohlavní a vylučovací soustavu na jednom fleku. Pokračoval prohlášením, že „mysl je teprv pojeb“ a přirovnal jí k vyšinutému running sushi, kde jezdí věci, co jsme si neobjednali.

Večer končil Rimmerovým uznáním, že mysl nás drží za míchu a tělo za koule, případně za vaječníky. První pražský Erotic slam si vysloužil rozporuplné reakce na jednotlivé slamy. Nicméně jako celek tvořil zajímavou mozaiku nejen županů, ale i nahlížení na téma erotiky.

Klára Hauserová