Kanadská slamová škola: Patentová čísla

Už příští týden můžete na Moravě i v Čechách zhlédnout mezinárodní slam, jehož účastníkem bude také zástupce Kanady. Kanada je jak známo země bilingvní, za což se obě části pravděpodobně navzájem stydí. Slamoviny vám dnes přináší malou ukázku z anglofonní tvorby a ve středu 8. června v Olomouci, nebo o den později v Praze, si naopak můžete přijít poslechnout zástupce tvorby frankofonní. A nebude to Jan Jílek (ukázka zde), nýbrž Jean-Maxime Lévesque.

Performerem v již zmíněné ukázce je Prufrock Shadowrunner, mistr Kanady pro rok 2015.
Volný překlad textu najdete pod videem.

Patentová čísla

Všichni jsme byli ve výtahu, který nás zvedá od země až vysoko do podkroví v oblacích. Ale byly doby, kdy to nebylo tak běžné, dokud nepřišel Alexander Miles. V roce 1867 byly výtahy postavené ještě dost chabě, ovládané soukromým systémem, na bezpečnost se moc nedbalo. Manuální zavíraní dveří, které chránilo vaše vlastní tělo, ale na to dost lidí zapomnělo. ,,To néé!!“ když padali dolů do lobby. Zařízení pana Milese vyřešilo rychlost 37 12 07 (číslo patentu)  všechno v jednom výtahu s dveřmi.

Spolupracovník v Ontariu vyprodukoval něco jiného, bráško. S kapalinou se dokázal mazlit jako nikdo jiný, celé zimy a většinu léta pracoval na vlaku, rozpětí bylo úžasně souměrné, červená světla, zázračná pára, ale jezdit s vlaky bylo tehdy velmi nedůsledné, a to je podle mě důvod, jak se Eleijah dostal vizi vytvoření maziva do parních motorů, aby to bylo levné, ale účinné. 12 98 43 okamžitý úspěch, ostatní se snažili zlepšit svoji práci, ale jeho byla nejlepší a to o tolik, že v podstatě zlikvidoval ostatní. Eleijah McCoy, nefalšovaný článek o McCoyovy podepírá mé vlastní naolejované součástky. Pokud začne hořet, voláte velitele hasičů, ale 28. února 1832 volali T. Marshallovi. Jde o muže který byl označován za opožděnce kvůli trávení volného času u chemických sloučenin, které dával do plechovek, zkontrolujte si to! Jednou brzo ráno byl přivolán k požáru a lidé na něj volali: ,,Ztratil jsi rozum??!!“ Ale jak ty běsnící plameny zkrotil! 12 50 6 T. Marshall, velitel hasičů a jeho hasicí přístroj.

V roce 1923 byly koně s kočáry, chodci a cyklisti standardem pro nově se rodící země. Jako zřídka se objevující  byl automobil ideální stroj, a to ze dvou důvodů – jedním byla cena a druhým herkulovské úsilí udržet ho lepší, než abychom si jen jednou řekli:  „To jsme byli ale podnikatelé!“ Dopravní nehoda premiéra s T. Tothem na tom nic nezměnila, všechno to: zastavit, jet, zpomalit bylo v jedné středové páce. 20. listopadu to bylo vše zabaleno v jedné palubní desce, to je ono! 19 75 40 24 Doprava se hemžila jako děti, ale počkat, kde mohl černoch v roce 1923 sebrat auto?  A odpověď je: „Vyrobil si ho.“ Před 7 lety v roce 1916 byl Garett dost zaneprázdněný. Zřítil se důl, 32 lidí bylo v pasti, přispěchal na místo s magnetofonem na zádech a něčím na obličeji. Jak asi tušíte, někteří takovou pomoc odmítali. ,,Cizinec se zakrytým obličejem!!!“ Ale víte co? Všech 32 se vrátilo ke svým milovaným. 10 99 36 Americké řešení pro tuhle nehodu s plynem a další věci vzešly z (hnědé) kůže. Máme  klimatizaci, mobil, stetoskop, dětské kočárky, schránky na dopisy… Naše buňky vzešly z božích, tak mi pomozte pozdravit tyhle naše bratry a jejich patenty!

Překlad: Kateřina Jiráčková

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*